Rabu, 09 April 2014

BAHAN PA MAMRE TGL 06 - 12 APRIL 2014 RG. GBKP CENGKARENG



BAHAN PA MAMRE TGL 06 - 12 APRIL 2014
 RG. GBKP CENGKARENG

Ogen :  Matius 20:24-28                                                Tema: “Pemimpin Si Ngelai”
Point-Point Penting & Garis Besar :
1.      Ise kin anak-anak Sebedeus ? Anak2 Sebedeus eme Jakobus ras Johanes si termasuk bagin ibas 12 ajar-ajar Yesus. Nandena eme Salome, senina Maria, nande Jesus. Jadi Jesus eme senina sipemeren ras Johanes ras Jakobus. Jadi mungkin erkiteken hubungen perkade-kaden enda me si erbahanca Salome ras dua anakna e reh ndahi Jesus janah nehken pemindon gelah iistimewaken, maka kenca Jesus jadi Raja pagi duana anakna e ndatken posisi ras keduduken si terhormat min, kundul arah kemuhen ras kawes Jesus. Siidah ijenda maka biak  kolusi ras nepotisme nai nari she asa genduari nggo lit janah terus terjadi.
2.      Pemindon pernanden ras dua anakna e : “Ateku min maka duana anakku enda kundul sekalak arah kemuhen, sekalak arah kawesNdu, kenca Kam jadi Raja pagi”.  Arah pemindonna enda teridah maka :
·         Situhuna labo iangka kalak enda ise Jesus situhuna, sebab Kerajaan siipajekken Jesus labo bagi kerajaan i doni enda.
·         Perukuren si lit ibas Salome ras duana anakna enda bali denga ras perukuren manusia umumna, si ndarami kedudukan, jabatan ras kehormatan, janah enda tentuna enda erpalas kubas kepentingan diri sendiri. La terpungkiri enda me si jadi perayaken / ambisi manusia umumna.

3.      Ay. 22 -23: Jesus njabab pemindon enda alu penjelasen maka pemindon kalak enda mengandung resiko, ise atena ngaloken kemulian radu ras Ia arus ka ngasup ngalaken kiniseran bagi kai si ialaken Jesus, ijenda maksud Yesus tentuna nuriken kerna kiniseran si nandangi reh man bana i kayu persilang sebagai konsekuansi ibas pelayanen ras MisiNa reh ku doni enda. Tapi Johanes ras Jakobus siap guna si e, Kalau dilihat dari latar belakang dari kedua murid ini memang kita bisa memahami mengapa mereka menyanggupi konsekuensi ini. Ibas sada  buku ituriken ije maka Yesus mereken gelar man duana ajae2 e : Boanerges atau “anak-anak guruh”, sebuah nama yang mungkin menunjukkan suatu kepribadian yang berapi-api (bdngkan dengan Luk 9: 52-56) Pada ayat selanjutnya (23), Yesus menyatakan bahwa mereka memang akan menerima penderitaan dalam pelayanan mereka (Yakobus dikemudian hari dibunuh dengan pedang, Kis 12: 2; sedangkan Yohanes dibuang ke pulau Patmos karena memberitakan Injil, Wahyu 1: 9). Tapi situhuna si ate Jesus itekankenna ijenda eme gelah kita ula terfokus nandangi kai si ialoken kita ibas pendahin ras pelayanenta, labo terfokus kubas upah tapi gelah kita tutus ndahiken kai si jadi baginta ras tanggung jawabta alu siap ngalaken kerina resiko ras konsekuensi si reh man banta ibas pelayanenta. Tuhan Yesus labo ateNa la mereken upah tapi kerna si e nina Jesus: …pagi ibereken BapangKu man kalak si nggo ipilihNa.” (ay.23). Maksud penekanenna ijenda eme : mari lebih dahulu kita kerjakan panggilan pelayanan ini, karena upah yang di surga memang sudah disediakan. Jadi pelayanan bukan pertama-tama berbicara tentang apa yang akan kita dapat, tapi pelayanan berbicara apa yang harus kita tanggung dalam pelayanan yang kita kerjakan .
4.      Yesus memberi sebuah kontradiksi tentang perbedaan kepemimpinan antara cara pandang dunia, ras cara pandang Tuhan
  • Ayat 25 menceritakan tentang pandangan dunia
  • Ayat 26-28 menceritakan tentang pandangan Allah
Adi cara pandang doni enda : sekalak pemimpin teridah kehormatan ras kemuliaan ibas ia arah uga kengasupenna ngkuasai kalak si ipimpinna, uga buena kalak si patuh man bana, seberapa berkuasanya dia atas hidup orang lain. Sebalikna, cara pandang Tuhan: Kehormatan ras kemuliaan sialoken justru adi kita nggit ngelai kalak si deban bagi kai si nggo iteladanken Yesus. Ise atena jadi pemimpin ia arus ngelai. Sekalak pemimpin si utama si arus lit ibas ia eme kiniteruken ukur. Jadi ijenda jelas itegasken Yesus maka kepemimpinen ibas gereja labo soal “gelar”, labo jabaten tapi pelayanan. Labo kehamaten, gila hormat, tapi justru nggit meteruk ukur, nggit melayani. Kepemimpinan ibas gereja eme kepemimpinan si ngelai. Ise nggit jadi pemimpin ia arus jadi pelayan. Bentuk totalitas  ibas pelayanan tampak ketika kita rela menerima konsekuensi dari pelayanan kita (penderitaan-red). Pelayanan yang kita jalani adalah pelayanan yang rela untuk menderita, la gia iergai, la gia ihamati, reh gia tantangen, igombang-gombangi rsd, la erbahanca kita surut ibas ndahiken dahin pelayanen.
Ayat 28 :  Jesus sendiri reh guna ngelai labo reh guna ielai. Motto ras Misi Jesus pe labo ielai tapi ngelai. Adi Jesus pe, Anak Dibata nggit peteruk bana janah reh ku doni guna ngelai kita ras ngendesken kesahNa guna manusia tentu kita pe arus ngasup ngikutken kai si nggo iteladankenNa.
Pemimpin si ngelai : Nggit melayani, merendahkan diri, memberi diri.




SELAMAT MELAYANI & TUHAN MEMBERKATI
 (Pdt. Jenny Eva Karosekali STh. M.Min)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar