BAHAN PA MAMRE TGL 06 -
12 APRIL 2014
RG. GBKP CENGKARENG
Ogen : Matius
20:24-28 Tema: “Pemimpin Si Ngelai”
Point-Point
Penting & Garis Besar :
1. Ise kin
anak-anak Sebedeus ? Anak2 Sebedeus eme Jakobus ras Johanes si termasuk bagin
ibas 12 ajar-ajar Yesus. Nandena eme Salome, senina Maria, nande Jesus. Jadi Jesus
eme senina sipemeren ras Johanes ras Jakobus. Jadi mungkin erkiteken hubungen
perkade-kaden enda me si erbahanca Salome ras dua anakna e reh ndahi Jesus
janah nehken pemindon gelah iistimewaken, maka kenca Jesus jadi Raja pagi duana
anakna e ndatken posisi ras keduduken si terhormat min, kundul arah kemuhen ras
kawes Jesus. Siidah ijenda maka biak kolusi ras nepotisme nai nari she asa
genduari nggo lit janah terus terjadi.
2.
Pemindon pernanden ras dua anakna e
: “Ateku min maka duana anakku enda kundul sekalak arah kemuhen, sekalak arah
kawesNdu, kenca Kam jadi Raja pagi”.
Arah pemindonna enda teridah maka :
·
Situhuna labo iangka kalak enda ise
Jesus situhuna, sebab Kerajaan siipajekken Jesus labo bagi kerajaan i doni
enda.
·
Perukuren si lit ibas Salome ras
duana anakna enda bali denga ras perukuren manusia umumna, si ndarami
kedudukan, jabatan ras kehormatan, janah enda tentuna enda erpalas kubas
kepentingan diri sendiri. La terpungkiri enda me si jadi perayaken / ambisi
manusia umumna.
3.
Ay. 22 -23: Jesus njabab pemindon
enda alu penjelasen maka pemindon kalak enda mengandung resiko, ise atena
ngaloken kemulian radu ras Ia arus ka ngasup ngalaken kiniseran bagi kai si
ialaken Jesus, ijenda maksud Yesus tentuna nuriken kerna kiniseran si nandangi
reh man bana i kayu persilang sebagai konsekuansi ibas pelayanen ras MisiNa reh
ku doni enda. Tapi Johanes ras Jakobus siap guna si e, Kalau dilihat dari latar
belakang dari kedua murid ini memang kita bisa memahami mengapa mereka
menyanggupi konsekuensi ini. Ibas sada
buku ituriken ije maka Yesus mereken gelar man duana ajae2 e :
Boanerges atau “anak-anak guruh”, sebuah nama yang mungkin
menunjukkan suatu kepribadian yang berapi-api (bdngkan dengan Luk 9: 52-56)
Pada ayat selanjutnya (23), Yesus menyatakan bahwa mereka memang akan menerima
penderitaan dalam pelayanan mereka (Yakobus dikemudian hari dibunuh dengan
pedang, Kis 12: 2; sedangkan Yohanes dibuang ke pulau Patmos karena
memberitakan Injil, Wahyu 1: 9). Tapi situhuna si ate Jesus itekankenna ijenda
eme gelah kita ula terfokus nandangi kai si ialoken kita ibas pendahin ras
pelayanenta, labo terfokus kubas upah tapi gelah kita tutus ndahiken kai si
jadi baginta ras tanggung jawabta alu siap ngalaken kerina resiko ras
konsekuensi si reh man banta ibas pelayanenta. Tuhan Yesus labo ateNa la
mereken upah tapi kerna si e nina Jesus: …pagi ibereken BapangKu man kalak si
nggo ipilihNa.” (ay.23). Maksud penekanenna ijenda eme : mari lebih dahulu kita
kerjakan panggilan pelayanan ini, karena upah yang di surga memang sudah
disediakan. Jadi pelayanan bukan pertama-tama berbicara tentang apa yang
akan kita dapat, tapi pelayanan berbicara apa yang harus kita tanggung dalam
pelayanan yang kita kerjakan .
4.
Yesus memberi sebuah kontradiksi
tentang perbedaan kepemimpinan antara cara pandang dunia, ras cara pandang
Tuhan
- Ayat 25 menceritakan tentang pandangan dunia
- Ayat 26-28 menceritakan tentang pandangan Allah
Adi cara pandang doni enda : sekalak
pemimpin teridah kehormatan ras kemuliaan ibas ia arah uga kengasupenna
ngkuasai kalak si ipimpinna, uga buena kalak si patuh man bana, seberapa
berkuasanya dia atas hidup orang lain. Sebalikna, cara pandang Tuhan:
Kehormatan ras kemuliaan sialoken justru adi kita nggit ngelai kalak si deban
bagi kai si nggo iteladanken Yesus. Ise atena jadi pemimpin ia arus ngelai.
Sekalak pemimpin si utama si arus lit ibas ia eme kiniteruken ukur. Jadi ijenda
jelas itegasken Yesus maka kepemimpinen ibas gereja labo soal “gelar”, labo
jabaten tapi pelayanan. Labo kehamaten, gila hormat, tapi justru nggit meteruk
ukur, nggit melayani. Kepemimpinan ibas gereja eme kepemimpinan si ngelai. Ise
nggit jadi pemimpin ia arus jadi pelayan. Bentuk totalitas ibas pelayanan tampak ketika kita rela
menerima konsekuensi dari pelayanan kita (penderitaan-red). Pelayanan yang
kita jalani adalah pelayanan yang rela untuk menderita, la gia iergai, la gia
ihamati, reh gia tantangen, igombang-gombangi rsd, la erbahanca kita surut ibas
ndahiken dahin pelayanen.
Ayat 28 : Jesus sendiri reh guna ngelai labo reh guna ielai. Motto
ras Misi Jesus pe labo ielai tapi ngelai. Adi Jesus pe, Anak Dibata nggit
peteruk bana janah reh ku doni guna ngelai kita ras ngendesken kesahNa guna
manusia tentu kita pe arus ngasup ngikutken kai si nggo iteladankenNa.
Pemimpin si ngelai : Nggit melayani,
merendahkan diri, memberi diri.
SELAMAT MELAYANI & TUHAN MEMBERKATI
(Pdt. Jenny Eva
Karosekali STh. M.Min)
Tidak ada komentar:
Posting Komentar