BAHAN PJJ 19- 25
OKT 2014 RG GBKP CENGKARENG
OGEN
:
Ester 4:12-14 Tema: “ MBELA SI BENAR "
Latar belakang:
Kitab Ester nuriken sekalak diberu bangsa Jahudi
si tergelar Ester si patut igelari Pahlawan erkiteken belinna keleng atena
nandangi bangsana janah bersedia menanggung resiko kai pe guna nelamatken
bangsana. Alu strategina ia menggagalkan rencana Haman ibas sura-surana
ngkernepken kerina kalak Jahudi. Ester eme sekalak anak si lanai
lit bapa nandena (yatim piatu) si ringan i pembuangen Persia emaka iangkat Mordekai(turangna sembuyak bapa) me ia
jadi anak agkatna. Ester sekalak sekalak
si nguda-nguda si mejile rupana janah potongenna pe sikap emaka erkiteken bekas pemasu –
masu Tuhan ras erkiteken Hagai, suruh-suruhen raja Ahasyweros
(raja Persia) si ngurusi kerina gundik raja erngena ate man Ester emaka
ipersiapkenna kal Ester alu mehuli guna jadi ratu (kemberahen raja) janah terpilih guna nggantiken Wasty ratu Ahasyweros raja Persia
(Ester 2 : 7).
Penjelasen
Teks: Ester 4:12-14
Ibas ogen PJJ-nta sekali enda, ituriken
uga Ester selaku sekalak diberu tampil ibas Mbela bangsana alu melawan
“Ketidakadilan ras Menegakken Kebenaren”. Ibas Perikop ogenta Ester 4 : 12 – 14 enda lit piga – piga pointl
si banci si idah arah sikap Ester ra Mordekai ibas “Mbela Si Benar” eme :
1, Kenca Ester iangkat jadi ratu,
ia tampil guna mbebasken bangsana ibas upaya
ras sura – sura Haman, perdana mentri
paksa si e siaena ngkernepken kerina kalak Jahudi. Hal si erbahanca ertambah –
tambah pe nembeh ate Haman nandangi kalak Yahudi eme erkiteken Mordekai la
nggit erjimpuh nembah i lebe-lebe Haman erkiteken la ia nggit ngelanggar aturen
agama (ibas tradisi agama Jahudi Dibata Jahwe ngenca si patut isembah) ras itandaina Haman sebage musuh bangsana. E me
sababna engkai maka Haman la saja ersura-sura munuh Mordekai saja, tapi pe
kerina kalak Jahudi. Emaka Haman erbahan
perencanaan nandangi Mordekai gelah ibunuh (Ester 3 : 12, 5 : 9 – 14).
2. Engkai maka bage kal sura-sura
Haman guna ngkernepken bangsa Jahudi ? Alasen & latar belakangna eme :
Erkiteken Haman e me kap anak Hamedeta, kesusuren Agag (3:1), raja Amalek (1
Sam. 15:8) si pernah ikernepken bangsa Israel ras raja Agag pernah itawan Saul
erperang ras naluken bangsa Amalek emaka nembeh kal atena nandangi kalak Israel.
Jadi banci ikataken maka sura-sura jahat Haman e erkiteken “dendam kesumat” ras
niat balas dendam (Kel. 17:8-16, Ul. 25:17-19 ). 2).
3. Ibas situasi geluh kalak
Yahudi si terancam ras kebiaren nimai
wari penghukumen ras hasil keputusen raja Ahasweros ras Haman, Ester tampil dingen jadi pasu – pasu man
bangsana alu cara reh ngadap raja gia sekali ia mbiar nandangi resikona sebab
lit aturen maka labo sembarangen ise pe reh ngadap man raja termasuk ratu ntah gundikna pe adi la kin raja ndilosa tapi
reh ngadap man raja arus iukum mate, tapi adi idudurken raja ciken emasna emaka
la ia ibunuh (ay. 11).
4. Mordekhai mpersingeti Ester gelah ia sadar
kerna statusna maka lit nge situhuna maksud Tuhan ibas ia iangkat jadi ratu
raja Persia emaka ipersingeti Mordekhai gelah Ester ula sinik tapi tampil guna
nelamatken bangsana. Adi la pe isampati Ester tetap nge lit si nampati kalak
Jahudi. Alu kata si deban, ate Mordekai ngataken kerna kuasa Tuhan sibanci
nampati bangsaNa. Emaka idorong Mordekhai Ester
gelah pang ras tetap ukurna tampil ncidahken peranna. Eriteken si e itetapken Ester me ukurna ngadap man raja gia
nyawana jadi taruhan alu mindo kerina kalak Jahudi si lit I kuta Susan guna
ertoto ras erpuasa kerna ia (ay. 16)
Arah turi-turin enda piga – piga
hal si idah ibas diri Ester ras Mordekai si man usihen she maka ngasup ras pang
ia ngalaken kerina resiko guna mbela si benar ras nelamatken kalak si la
ersalah ibas ketidakadilen eme:
1.
Mordekai ras Ester ngandalken
Tuhan ibas kai pe siilakokenna arah ertoto ras erpuasa (Ester 4 : 3, 16).
2.
Ester ras Mordekai peduli,
tanggap ras la nggit sinik ngidah ketidakadilen ras rencana jahat Haman si
mengancam bangsana tapi berjuang alu gegeh, strategi ras siap ngalaken kerina
resiko.
3.
Ester situhuna ibas posisi aman
tapi ia la egois, ras la ia nggit“cari
selamat sendiri”. Banci nge ia aman jadi ratu Ahasweros, sebab raja labo meteh
maka Ester eme kalak Yahudi (Ester 2 : 10), tapi labo ia nggit sinik/cebuni ibas zona nyamanna
e janah berjuang ia guna keselamaten
bangsana alu siap ngalaken kai pe resikona.
4.
Mordekhai ras Ester erpengakap
maka ia jadi ratu i negeri Persia ianggapna sebagai rencana Tuhan nandangi
kegeluhenna ras rencana Tuhan ibas penyelamaten bangsana (Ester 4 : 12b). Ertina:
pemahamen enda pe mabai kita gelah ngasup ngangkai maka ibas kai pe peran,
fungsi, pendahinta lit rencana ras
sura-sura Tuhan dingen ateNa makeken kita jadi alatNa emaka iajuk kita guna la
sinik nandangi sura-sura jahat ras kerina ketidakadilan ras penindasen si
terjadi I sekelewetta tapi lakokenlah
perannta ibas mbela kebenaren ras membongkar kejahaten.
PENGKENAINA/ APPLIKASINA :
Faktana genduari ibas kegeluhenta
melala terjadi ketidakbenaran ras ketidak adilen i sekelewetta, tapi mekatep
nge terjadi “pembiaran” ntah pe sisinikken. Arah pengajuk tema PJJ-nta “Mbela
si Benar” seharusna min pang kita tampil guna mbela korban-korban si tertindas
erkiteken kelabenaren ras kelaadilan. Emaka istilah-istilah pe gundari nggo
ipelesetken: adi nai lit pepatah ngataken “berani karena benar, takut karena
salah” genduari jadina “berani karena bayar” sebab si salah banci jadi benar,
hitam banci jadi putih tergantung “bayarannya” janah ibas pengadilan pe istilah
KUHP pe nggo ipelesetken jadi Kasih Uang Habis Perkara. Lagu “maju tak gentar
membela yang benar” berubah jadi “maju tak gentar membela yang bayar”. Enda me
fakta si lit I tengah-tengah kegeluhen masyarakatta ras sekelewetta, tapi
pendilo man kalak si tek justru idilo gelah la sinik tapi pang mbela si benar,
mbela korban-korban akibat
ketidak benaren e. Selaku kalak kristen harus pang menyuaraken kebenaren ras
mbela kebenaren, sebab enda merupaken
karakter Dibata sisembah kita.
Ibas kita pang “Mbela ras menegakken kebenaren” pasti lit risiko
si mberat man alanken. Banci saja resikona : segat ate kalak kita; lanai lit
temanta; adi bas pendahin banci saja kita ipengadi, rsd. Pang nge kita tetap
mbela si benar ibas si bage? Apai ka resiko adi resikona kematen. Pang nge kita
tetap mbela si benar? Ester ras Mordekhai mereken usihen man banta maka
pertoton ras pengendesen man Tuhan mpengasup ras mereken gegeh ras keberanian
man bana guna mbela si benar ras mbongkar kelabenaren ras pengadi sura-sura si
jahat. Emaka kitape iajuk gelah tetap ertoto maka kitape ngasup dingen pang
mbela si benar.
Keberadanta ibas zamanta si genduari enda selaku kalak si ipasu – pasu Tuhan alu litna : jabatennta, pangkatta, kinilitennta, pemeteh ras keahlinta, rsd, sigejapkenlah e sebage pemere Tuhan man banta guna sipakeken mperjuangken kebenaren ras keadilen man ise pe si membutuhken dirinta ras guna sie kap kita hadir i tengah doni enda bagi Kristus hadir i doni mbebasken kalak sitertaban, mulahi kalak si tertindas alu ngkorbanken kesahNa (bd. Luk 4 : 18 – 19). Tetapkenlah ukurta kita gelah kehadirenta sebagai anak – anak Tuhan ras sekaligus sebage warga GBKP si benar – benar mperjuangken kebenaren ras keadilen maka lit nanamna kehadirenta. Tuhan pasti nampati kita ibas mperjuangken kebenaren si tuhu – tuhu – tuhu ngena ate Tuhan.
Keberadanta ibas zamanta si genduari enda selaku kalak si ipasu – pasu Tuhan alu litna : jabatennta, pangkatta, kinilitennta, pemeteh ras keahlinta, rsd, sigejapkenlah e sebage pemere Tuhan man banta guna sipakeken mperjuangken kebenaren ras keadilen man ise pe si membutuhken dirinta ras guna sie kap kita hadir i tengah doni enda bagi Kristus hadir i doni mbebasken kalak sitertaban, mulahi kalak si tertindas alu ngkorbanken kesahNa (bd. Luk 4 : 18 – 19). Tetapkenlah ukurta kita gelah kehadirenta sebagai anak – anak Tuhan ras sekaligus sebage warga GBKP si benar – benar mperjuangken kebenaren ras keadilen maka lit nanamna kehadirenta. Tuhan pasti nampati kita ibas mperjuangken kebenaren si tuhu – tuhu – tuhu ngena ate Tuhan.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar